Czy savoir vivre w biznesie jest ważny? (Savoir vivre in business – is it important?)
Dzisiaj tyko kilka prowokujących pytań. Zadaję je w kontekście codziennych problemów w relacjach biznesowych ze współpracownikami, partnerami handlowymi, przełożonymi.
Czy znasz odpowiedzi na te pytania?:
- Jaka jest kolejność przedstawiania uczestników oficjalnych delegacji dwóch firm?
- Kto kogo pierwszy powita podczas spotkania na korytarzu w twojej firmie?
- Jakie miejsca zajmiesz ty i twój zespół podczas konferencji ze swoim przełożonym?
- Kto pierwszy poda wizytówkę podczas spotkania biznesowego i w jaki sposób to zrobi?
- Gdzie siądzie twój szef w samochodzie, podczas służbowej podróży?
Warto poznać odpowiedzi na te pytania. Unikniesz nietaktu. Oczywiście, jeżeli ktoś będzie umiał go zidentyfikować.
English version – click ‘czytaj dalej’
Today, only I got few provocative questions. I’m asking in the context of problems I meet everyday in business relationships with colleagues, business partners, bosses.
Do you know the answers to these questions?:
1. What is the sequence of the presentation of the participants during two companies meeting?
2. Who will greet whom first during a walk in the hallway in your company?
3. Where you and your team will sit at a conference table with your boss?
4. Who first give a business card during a business meeting and how to do it?
5. Where your boss will sit in the car, during a business trip?
It is good to know the answers to these questions – you can avoid big faux pas. Of course, if someone would be able to identify it.