Prawne aspekty sprzedaży – reklamacje
Przedstawiam nową agendę szkolenia na 2019 pt. Prawne aspekty sprzedaży – reklamacje. Szkolenie dedykowane pracownikom firm obsługujących reklamacje w sprzedaży bezpośredniej i za pośrednictwem internetu.
Opis szkolenia:
Szkolenie dostarcza wiedzę i umiejętności z zakresu wykonywania przepisów prawa przy zawieraniu umów sprzedaży. Program szkolenia obejmuje zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego (rękojmia, gwarancja), oraz inne zasady odszkodowawcze związane z jakością produktów i usług. Prezentowane są także regulacje Ustawy o prawach konsumenta dotyczące zawierania umów na odległość (handel internetowy). Uczestnicy poznają także dobre praktyki prowadzenia korespondencji w procesie reklamacji. Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.
Agenda szkolenia:
- Wprowadzenie do prawa cywilnego
a. Definicja prawa cywilnego
b. Zakres prawa cywilnego i najważniejsze regulacje
c. Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
d. Definicja umowy konsumenckiej - Podstawowe obowiązki sprzedawcy
a. Zasady oferowania produktów
b. Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
c. Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą - Podstawy prawne reklamacji
a. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
b. Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
c. Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych
d. Reklamacje usług
e. Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku - Studium przypadków
a. Analiza przypadków reklamacji z praktyki przedsiębiorstwa
b. Analiza przypadków przygotowanych przez trenera
c. Test podsumowujący szkolenie - Zakończenie szkolenia